Degustare de vinuri cu Crama Bogdan

Cea de-a doua degusta de vinuri la care am avut placerea de a participa alaturi de alti bloggeri craioveni a avut loc la Craft, un local cu o atmosfera ce imbina stilul industrial cu ideea de gradina si verdeata interioara. Dragostea mea pentru designul interior verde este nemasurata, ma entuziasmez de fiecare foarte tare cand cineva doreste sa dovedeasca ca......se poate! Mi-a placut, asa ca voi mai merge cu siguranta.




Crama Bogdan ne-a oferit si ea o experienta unica prin vinurile oferite la degustat. Oamenii vin din Dobrogea, areal cu pamant nisipos numai bun pentru vii. Tin minte ca si in clasele 5-8, profesoara ne spunea ca asta este una din cele mai important arii viticole ale Romaniei. Mai departe, vinurile obtinute aici sunt ecologice si premiate la nivel international. Mi se pare o performanta extraordinara, cu atat mai mult cu cat, din ce am inteles, productia de vin a inceput recent. Mai mult decat atat, atunci cand intorci spatele otravurilor artificiale si vrei sa produci ceva bun trebuie sa ai nevoie de un ajutor. Care a fost solutia lor? Natura. Biodiversitatea este incurajata prin rotatia culturilor si un amanunt care mi-a placut la nebunie: exista zone necultivate ce permit animalelor sa-si faca cuiburi si culcusuri. Nu stiu voi, dar eu aproape ca vreau sa dorm in plantatia aia!
Cele cinci vinuri degustate au fost:
  • Riesling italian, 2016, sec
  • Sauvignon Blanc,  demisec
  • Rose Feteasca Neagra + Syrah, 2017, demisec
  • Cabernet Sauvignon + Syrah, 2016, demisec
  • Feteasca Neagra,  2016, sec


Desi absolut toate mi s-au parut foarte parfumate si mi-au placut, favoritul meu (si al celor din sala) a fost Feteasca Negra. Este un vin care nu are cum sa te lase indiferent. Gros si parfumat, iti bucura papilele si te teleporteaza instant intr-un mediu lipsit de griji. Mi se pare genul ala de vin sec pe care iti vine sa il combini si cu steak bun de vita si cu o prajitura fabulos de dulce. 

Din ce am inteles, in momentul de fata se gaseste doar in Selgros, insa pe viitor este posibil sa apara si un Carrefour. O alta varianta este magazinul online, unde o sticla din aceasta minunata  feteasca este 50 de lei, un pret foarte corect pentru un produs atat de curat si gustos. 



Comments

Popular Posts