Delaco si Crama Rotenberg altfel spus Branzeturi cum se cuVin

Joia trecuta, undeva la pranz, am primit o invitatie irezistibila: sa ma alatur bloggerilor craioveni la o
degustare de vinuri si branzeturi tinuta la restaturantul Marmara de catre Delaco si Crama Rotenberg.
In mod natural, am primit invitatia cu mult entuziasm.




Evenimentul a fost organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni prin Daniel Botea si DictionarCulinar.ro
prin Alin Sintimbrean, care a fost si "povestitorul" branzeturilor de-a lungul evenimentului.

Acesta fiind un blog destul de tanar, nu am apucat sa-mi fac cunoscuta dragostea fata de vin si
branza in mod public. Spre norocul meu am facut-o fata de Cosmin(fuga in bucatarie), care atunci
cand a auzit ca mai este un loc liber, a stiut ca este un eveniment unde ma voi simti bine.
La ce nu se astepta el era sa uit sa verific bateriile camerei foto, dar da, traind cu mine de atata timp,
eu stiu ca orice este posibil.

Inainte de toate, restaurantul Marmara, gazda evenimentului nostru, este o bijuterie arhitecturala a
Craiovei, iar o vizita in aceasta locatie este absolut obligatorie pentru orice iubitor de mancare, istorie
si arhitectura.

In plus, specificul oriental ne ofera o alternativa savuroasa la meniurile “clasice” pe care le gasim
peste tot in oras.

Degustarea

Trecand la degustari, am incercat sase tipuri de branza acompaniate de sase tipuri de vin,
fix in ordinea de mai jos:



1. Blanc de Merlot Menestrel 2017 + Harvati Delaco D'Exceptie + covrigei;
2. Rose Rapsod 2017 + Brie au Blue Ile de France;
3. Merlot Menestrel 2015 + Emmentaler Delaco + mar + merisor + sare afumata;
4. Merlot Notorios 2014 + Cascaval Sofia Delaco + covrigei;
5. Merlot Emeritus 2013 + Grana Padano Delaco D'Exceptie;
6. Merlot Primus 2013 + Danish Blue Extra Creamy Castello;

...dupa care am fost invitati sa ne alegem combinatia favorita.

Dificultatea acestei simple actiuni m-a luat prin surprindere, insa dupa cateva momente de freamat
interior, am ales combinatia numarul patru, pe care, la sfarsitul serii, chiar am avut bucuria de a o
castiga.




De ce am ales asa?

Ei bine,combinatia asta mi se pare usor de integrat in orice!

Vinul
.
Probabil cea mai mare surpriza a venit din partea vinului, Merlot Notorios, pe care il vad servit intr-o gramada de
combinatii. L-as pune in mancare, as bea din el in timp ce gatesc si la sfarsit l-as servi langa
mancare. Si, nefiind un vin care sa dea de pamant cu tine, la sfarsit, as fi si corerenta inca.

Din pacate, la mine nu veti vedea descrieri prea pompoase. Punandu-ma in capatul fix opus zonei
din care s-a vorbit, nu am reusit sa aud mare lucru din ce ne explicau Florentin Picu si  Alina Bahnar,
reprezentantii Rotenberg (faptul ca sunt semi-surda m-a ajutat, de asemenea).
Asadar nu pot da prea multe detalii cu privire la buchet, arome, pentru ca sunt un consumator mai
degraba entuziasmat decat educat. Este totusi un vin rosu bun, pe care l-as consuma cu placere si
la pranz alaturi de paste si la cina alaturi de friptura si in weekend la micul dejun.

Ce am reusit totusi sa aud a fost ca modalitatea prin care este obtinut vinul este artizanala,
procedeele de prelucrare mecanica sunt evitate pe cat posibil, nici macar stoarcerea nu necesita
prelucrare mecanica, cei de la crama Rotenberg folosind gravitatia. How cool is that?

Sa nu uit! Vinul asta are de departe cea mai frumoasa si relevanta eticheta pe care am vazut-o la
un produs de ceva vreme. Dragoste pura la prima vedere, o ador!

Branza

Trecand la partea cremoasa a acestui duo, cascavalul Sofia Delaco, este si el delicios si, surpriza nu foarte
surpriza, foarte potrivt in zeci de combinatii.

La fel ca vinul, il vad pus in mancaruri potrivite micului dejun (de la sandvisuri simple, cu un strat fin
de unt, cascaval ras si felii de castravete pana la pateuri si tot felul de alte bunatati facute la cuptor,
vezi foto), pranzului si cinei.




Partea chiar mai buna la branza comparativ cu vinul este ca o poti include in toate cele trei mese ale
zile….si in gustari.
Branza asta i-a placut si prietenului meu, care chiar nu e fanul multor tipuri de branza (a trebuit chiar
sa facem o lista cu toate tipurile de branza agreate de amandoi pentru a evita viitoarele conflicte).

Mi-a placut mult gustul dulceag, nu dulce, dar probabil cel mai important element pe care il urmaresc
la un cascaval este textura. Ei bine, Sofia este ferma si cremoasa, fara sa fie elastica si sa-ti dea
senzatia ca cioflai papuci de cauciuc.

Din fericire, Alin Sintimbrean, vorbeste ceva mai tare si are un stil fascinant.
Am reusit sa prind cateva chestii interesante despre alte branze, despre scascaval s-a dovedit ca
tot ce am crezut ca aud n-are nicio treaba...pt ca da, eu reusesc sa duc expresia “surdul nu aude
dar le potriveste” la un alt nivel.

In concluzie,mi-a placut mult ca exista astfel de intalnri in Craiova din care inveti lucruri noi si pleci
cu un mare refresh acasa. Acum imi doresc sa vizitez neaparat si Cramele Rotenberg si sa
descopar noi combinatii de branza.

Comments

Popular Posts