2019 - rezoluții, gânduri și scopuri

La mulți ani și bun venit în 2019!


Nu știu voi cum sunteți, însă eu, deși îmi fac planuri mentale deja de ceva vreme, până nu am început
noul an de lucru, nu mi-a venit să fac o listă oficială a planurilor și obiectivelor pentru 2019.


Înainte de a începe enumerarea, trebuie să mărturisesc că nu am fost niciodată tocmai fana listelor.
Totuși, am învățat să le apreciez utilitatea, mai ales atunci când lucrurile scrise acolo vin dintr-o
convingere personală profund înrădăcinată.
Eu una simt că am lăsat la o parte multe lucruri importante în formarea mea și tocmai din acest motiv
simt un mare impuls să fac schimbări și cumva “să ajung la zi”. De ademenea, chiar dacă nu am avut
de-a face cu liste din categoria rezoluțiilor, am totuși o oarecare experiență când vine vorba de
organizat viața în general, diferența fiind abordarea structurală pe care o încerc. Sunt destul de multe
obiective, așa că nu mă aștept să îmi iasă din prima, motiv pentru care un alt obiectiv va fi updatarea
listei o dată la trei luni.




Fără alte ocolișuri, iată rezoluțiile și scopurile mele pentru anul 2019:


Obiceiuri
Mă aștept ca această categorie să fie cea mai dificilă pentru că necesită constanță și o oarecare
schimbare a programului zilnic și are cel mai mare impact asupra stilului de viață (zic eu).
  1. Rutina de dimineață și cea de seară, în special atenția acordată tenului. Anul acesta împlinesc 30 de ani, o vârstă la care începe să se vadă dacă nu acorzi suficientă atenție îngrijirii. Începând cu 2018 m-am documentat mai mult la modalitățile de îngrijire corectă a pielii și am început să folosesc produse de îngrijire având în vedere nevoile mele și ingredientele produselor. Este un subiect care mi-a devenit rapid drag și care va fi abordat adesea aici, pe blog.
  2. O altă schimbare va fi reintroducerea număratului de calorii și planificarea meselor. 2019 va fi un an destul de încărcat, iar număratul de calorii este un proces destul de migălos, care necesită mult timp. Totuși, dacă gătesc de două ori pe săptămână, pot face porțiile astfel încât să știu cât mănânc și nici nu apuc sa ma plictisesc.
  3. Nu în ultimul rând, îmi propun să fac mai mult sport și mai divers. Deși în 2018 am fost un dezastru din multe puncte de vedere, am rămas constantă în privința mersului pe jos. Nu sunt multe zilele în care nu parcurg măcar 10k pași, însă simt nevoia să diversific. Tot în 2018 am avut o criză urâtă provocată de o hernie de disc, asa că noul scop va fi de a face exerciții de întărire a musculaturii măcar de 3-4 ori pe săptămână.


Online
Onlineul a fost o categorie puternic ignorată în 2018, deși, culmea, întotdeauna am fost pasionată de online și am petrecut mult prea mult timp inutil în mult prea multe colțuri ale internetului.
Pentru anul acesta îmi propun să fiu constantă în ceea ce privește prezența online atât pe blog cât și pe rețelele de socializare.


Profesional
Având în vedere că jobul meu real este legat tot de scris, am două obiective constant:
  1. scriu mai bine
  2. Să ajung la un nivel de cunoștințe cât mai bun când vine vorba de engleză și germană. Consider că, în ultimul an, am făcut progrese și în privința scrisului cât și a englezei. Trebuie însă să reiau germana. Problema cu limbile străine este că oricât de bine le cunoști, dacă nu mai exersezi, cu timpul ajungi să uiți deranjant de multe. Eu nici nu am ajuns la nivelul de excelență la care îți poți spune că indiferent de cât uiți, tot te poți descurca în orice situație, asa ca mi se pare destul de lame sa nu ma pun la treabă.
  3. învăț mai mult. Trăim într-o eră în care accesul la informație nu mai este îngrădit și totodată o eră în care calculatoarele gândesc mai mult în locul nostru, așa că mi se pare vital să continui să învăț ce mă interesează și cumva “să țin pasul cu timpurile”.
    Profit din plin de existența unor platforme precum edx sau futurelearn pentru a putea urma cursurile unor instituții de renume mondial, iar anul acesta aș vrea să urmez și două cursuri verificate (aceste platforme îți oferă ocazia de a audita cursurile - ai acces la conținut însă nu primești diplomă, sau poți urma calea verificată prin care vei primi și o diploma de participare; preturile acestor cursuri în mediu online este oricum considerabil mai mic iar multe universități oferă ocazia de a-ți face o parte din credite așa).


Hobby-uri și timp liber
Deși nu îmi propun să acord mai mult timp hobby-urilor, vreau ca acesta să fie ceva bine mai structurat. Sunt destul de entuziasmată ca am reușit să fac și o investiție în sensul acesta, așa că, pe scurt, cel mai bine este să ma pun pe treaba.


Casă
Am lăsat categoria casă la final pentru că în ciuda faptului că în ultimii doi ani am adus modificări majore micii mele locuințe, mai sunt destule de făcut.
În principiu, anul acesta mă aștept să fac planurile pentru ce vreau modificat și eventual să reușesc să achiziționez o parte din cele necesare.

Cam astea sunt obiectivele mele pentru 2019. Sunt curioasa dacă la începutul anului vă faceți astfel de liste și dacă da, vă țineți de ele?

Comments

Popular Posts