Cui donăm? De ce donăm?

Pe mine luna decembrie mă pune mereu pe gânduri. Toată lumea pare că se grăbește să fie mai bună, toți se implică în cât mai multe acțiuni caritabile de tot felul. Din ianuarie, totul de schimbă. În mod paradoxal, prima lună din an este asociată unui nou început, dar este considerată și cea mai deprimantă lună din an.



Ca de obicei, am urmărit oamenii din jurul meu în aceste două luni și acum pare că totul revine la viață (ați remarcat că inclusiv ghioceii au apărut zilele astea?), iar oamenii încep să se implice iar în acțiuni caritabile.

Personal mă consider o persoană empatică, încerc să ajut pe oricine am posibilitatea, însă de multe ori mi s-a întâmplat să fiu trasă pe sfoară, așa că încerc totuși să fiu mai selectivă. Astfel mi-am creat un set de reguli pe care le respect atunci când vine vorba de donații în bani.

Recent am descoperit bursabinelui.ro, o platformă ce vine în ajutorul ONG-urilor pentru a strânge fonduri bazându-se pe crowdfunding. Proiectul inițiat de BCR și Euplatesc este unic în România, donațiile transmise nefiind comisionate. Adică banii donați de oricare din noi se duc în întregime către proiectul susținut.



Bursa Binelui are chiar și un campionat, în care proiectele înscrise trebuie să atragă o sumă cât mai mare de la cât mai mulți donatori distincți. În campionat sunt înscrise 45 de proiecte, pe care le puteți găsi aici.

Astăzi am decis să vă vorbesc despre proiectul pentru care am ales să donez, Voluntar în Carpați, și motivele din spatele acestei decizii.

1. Consider conservarea patrimoniului natural o problemă reală pentru care nu sunt oferite soluții serioase din partea statului român. Ador să merg la munte, însă o infrastructură veche poate reprezenta un pericol la adresa siguranței turistilor. Nu o dată mi s-a întâmplat să-mi fie greu să mențin un traseu pe munte din lipsa marcajelor speciale, să alunec pe porțiuni de drum neîntreținute, iar lista exemplelor poate continua. Cred că oricine își dorește să se bucure de munte în condții de siguranță.

2. Un obiectiv turistic sigur atrage un număr mult mai mare de turiști, iar un număr mare de turiști contribuie la dezvoltarea economică a acestor zone. Resursele în zonele montane sunt limitate, iar viața oamenilor poate fi grea. O zonă turistică modernă contribuie nu numai la bunăstarea localnicilor, dar și a turistilor. Dezvoltându-se competiția, calitatea serviciilor crește și prețurile scad. Toată lumea câștigă, nu?

3. Proiectul este prezentat în mod profesional și modest. Consider că 120.000 RON (aproximativ 25.000 EUR) este o sumă de bun simț, care denotă o administrare judicioasă a resurselor, mai ales în condițiile în care proiectul urmărește refacerea a 300 de km de infrastructură. Să mai amintesc oare că statul cheltuiește 20.000 EUR pentru 1 km de autostradă proastă? Mai bine nu, că ne deprimăm....

4. Un alt motiv pentru care am ales să susțin acest proiect este experiența. Pe pagina de prezentare găsim dovada acțiunilor lor, iar pe siteul lor sunt prezentate mult mai multe proiecte. 

De ce este important sa ne implicăm? Așa cum am încercat să exemplific mai sus, nu cred ca statul face o treaba prea bună în rezolvarea problemelor...de cam orice fel. În plus, spiritul civic se cultivă. Pe masură ce ne implicăm din ce în ce mai activ în problemele societății, învățăm să avem o privire de ansamblu mai clară, ne formăm atitudini și cu timpul realizăm puterea colectivității.

Cum zona Lotrului foarte dragă mie este inclusă în proiectul de refacere, va las mai jos câteva fotografii din arhiva personală:

lacul vidra...secat IMG_0112 IMG_0154

“Cea mai bună cale pentru a nu te simți deznădăjduit este să te ridici și să faci ceva. Nu aștepta ca lucrurile bune să vină la tine. Dacă ieși afară și faci lucruri frumoase, vei descoperi lumea speranței și tu însuți vei fi plin de speranță.”
― Barack Obama


Comments

Popular Posts